Saturday, October 06, 2007

祝我生日快樂

悄悄的
我又老了那麽一嵗
時間真的來無影去無蹤
回想一年裏的我
我發現我過得還真渾渾噩噩
匆匆忙忙的想逃離般

18嵗的天空
沒有很燦爛
也沒有很波折
一切就如死去的湖水般平靜
沒有經歷華麗的戀情
沒有體驗低調的愛情
原來
成年后勇敢沒有劇增
原來
成年后懦弱還在滋長
可能
未來每一個天空下的我
依然還是那麽一個我吧

18嵗的生日
依然和今年去年前年
大前年大大前年大大大....
一樣沒有炫目的慶生派對
其實已經習慣了
每次大家都在忙
誰叫我要在一個考試的季節裏生日
家人也如往年一樣
就好像我完全不知道
我爸媽弟妹的生日一樣
我說真的
我真的不知道
所以不怪誰 不是誰的錯

18嵗的之最
最開心 畢業旅行的日子
最傷心 畢業旅行的最後一天
最無奈 決定讀現在的學校后
最恐懼 畢業前的夜晚
最瘋狂 今年沒有瘋狂過
最感謝 翔(雖然你還是和我隔了幾片海)
也不知道還可以最些什麽
日子實在平凡得讓人恐慌
中學已經遠離了
回憶卻在加深

18嵗的願望
當然我沒有偉大到
去希望世界和平
也沒有誇張到
去希望成爲百萬富翁
所以
我的
第一個願望
在馬爾代夫消失前去旅行一次
第二個願望
在後悔前去應徵空服員
最後的願望
按照國際慣例當然是留給我和空氣

祝我生日快樂
真的要快樂起來

8 Comments:

Blogger lisa said...

生日快乐哦。。。你到底是18岁还是19岁?
其实不只有你一个人过得平凡,还有许许多多的人都在过着平凡的日子。。。平凡就是福啊。。。难道真的要像那些大明星那样每天都有轰轰烈烈的绯闻吗?每天被狗仔队追吗?若让你做一天的明星,你会觉得很过瘾吧。。。但叫你持续做下去,我想你心里一定会觉得“平凡也没有什么不好啊。。。”

12:31 AM  
Blogger w A y s said...

我从来都不想
成为灯光下的人
真的
平凡不是不好
知识过度平淡
实在不好受

10:45 AM  
Anonymous Anonymous said...

haha...ping fan hen hao aaa...
bu guo wo he ni yi yang..bu gan ping fan..
u will be wat u wanna be one day,but not now....now v only can find something special n intresting to do in our boring life...
better education for better future..u shud suffer now rather than suffer it in future,bu shi ma?
v ar boring everyday..but v can find at least somethings to laugh or playing fun wif others everyday..
zai ping fan zhong zao xun bu ping fan de...zhe cai shi ren sheng ah!!

3:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

i am weesy..forget to leave my name..lol...happy belated bday..at least buy u sumthing after skol start ya..^^
muakss..give u a bday kiss 1st..
i noe u bu xue..but i stil wanna give...haha..muakss

3:30 PM  
Anonymous Anonymous said...

Happy Birthday wo...
tat day forget to wish u le...
actually i also kno from someone,
since i never wish u,
u must feel happy le...
tis is my 1st time le...

hapy can be very easy and simple,
i kno tis duno during whose bithday,
we go to a garden n play in de playground,
tat day really very happy lo...
so happy can be very simple de...

12:26 PM  
Blogger w A y s said...

May i ask who are you?

3:31 PM  
Blogger tin said...

hi 甜纹兵
happy belated birthday~
嗯,过度平淡不好受。。。我了解。。
祝:生活刺激
从来都没有忘记过你的多听跳上

8:12 PM  
Anonymous Anonymous said...

im cmeng's roommate....

10:31 PM  

Post a Comment

<< Home